onsdag 10 augusti 2016

Veckans GIF-lirare: Elvira Gustafsson...


Den här dagen har gått lite i ljusblå tecken och det började med att jag fick jobba över fyrtio minuter då doktorn var sen och jag hade några patienter som han måste titta på. Tänkte att de här minuterna ska jag ta ut så att jag hinner till hemmamatchen mot Rimbo. På väg hem så passerade jag stan och passade på att köpa ett konfettirör att ta med mig till Djursholm...

Nu till bloggens egentliga tema och det är att utse veckans GIF-lirare och jag ska exakt berätta hur juryarbetet såg ut. Först tänkte jag Jessica Leander när hon låg bakom 1-1 målet, sen tänkte jag inte Jessica efter att hon inte lyckades att nicka bort bollen vilket ledde till 1-1 och snart så tänkte jag Jessica igen efter att hon jagat ifatt en Bele Barkarby spelare och metaforiskt dragit ner byxorna på henne genom att avväpna henne inne i straffområdet på ett oerhört snyggt sätt.
Men vad hände sen? Kom på mig själv med att skriva "16 gigant" i mitt block och då var det kört för Jessica. Brukar att använda spelarnumren när jag skriver och 16 är ju Elvira Gustafsson som verkligen är en gigant på plan och tar sånt ansvar, styr upp och är så stark..
Bättre lycka till nästa vecka, Jessica och alla ni andra ljusblå spelare men den här matchen så var Elvira bäst helt enkelt..

Töcksforskollen: Vi har varit lite dåliga med att kolla till Töcksfors men det var så roligt att de hemmaslog Skoghall med 3-1 efter mål av Sanna Nerstrand i den 45:e, Fia Carlsson i den 63:e och Anne-Birgitte Nesset i den 87:e efter det att Skoghall tagit ledningen i den 9:e minuten. Töcksfors har nu tio poäng där Skövde under strecket har fjorton och Mossens BK ovanför har lika många. En viktig seger som tände hoppet på samma sätt som den ljusblå segern över Ornäs. Lite kul att följa Töcksfors framfart i division ett norra Götaland, I nästa match så möter de Skeppslanda som ligger sist med fyra poäng och vinst där så har de kontakt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar