fredag 19 augusti 2016

En svår nöt att knäcka..


Fyller år idag och jag funderade lite på hur länge jag har följt de ljusblåa laget och det måste vara från någon gång 2007-2008 för jag googlade just "Lina Frank Gideonsberg" för det året var hon dominerande på sin högerkant..
Nu är det 2016 och Jessica Leander fick hålla en kant i lördags men imorgon är det dax för Tierp som har ett rum i mitt hjärta ända jag sen jag såg dem möta de ljusblå förra gången de låg i samma serie och det är några år sen...
När lagen möttes tidigare i år på Vegavallen i Tierp ( när man närmade sig orten så på annonserades matchen på en ljustavla ute vi motorvägen ) så tog hemmalaget kommandot redan från början med mål i den 2:a minuten.och sen så drygade de ut till 2-0 i den 37:e. Tierp dominerade spelet men Izabell Ludqvist kunde skjuta in en reducering med ett skott som inte kom från en position så nära mål och det kändes inte rättvist sett de spelet men ljusblå mål måste inte vara rättvisa. I andra så gick hemmalaget ifrån till 3-1 innan de ljusblå skapade lite press så att det blev en straff som Elvira Gustafsson satte fem minuter före full tid. Ett av Tierps mål kom på en hörna där hörnläggaren såg att backen var kort och det hålet känns ju vara tilltäppt nu, jag det täpptes till innan de stora VIK-spelarn anslöt till det ljusblå laget..



Sen dess så har det spelat 0-0 mot Brommapojkarna, förlorat mot Bollstanäs hemma med 1-3 vilket är att se som ett bra resultat, förlorat mot Gamla Uppsala med 5-1, mot Ljusdal med 1-2, spelat oavgjort mot Ornäs 2-2 och efter uppehållet vunnit mot Djursholm med 9-0 (!), mot Bele Barkarby med 2-1, förlorat mot Rimbo med 2-0 men nu senast vunnit mot Gustafs med 3-2...

De är ingen lätt nöt att knäcka men det är ett förstärkt lag som gästerna från Tierp möter men om de nu ska bli poäng imorgon så måste de ljusblåa vara effektivare än mot Djursholm. Ny match, nya förutsättningar..

Den som är mest att se upp i Tierp är Ashley Clark som har gjort tolv mål varav fyra kom i matchen mot Djursholm...

Bilderna är från bortamatchen mot just Tierp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar