onsdag 17 augusti 2016

Veckans GIF-lirare: Cecilia Bahar...


Det fanns flera som kunde ha fått titeln veckans GIF-lirare efter matchen mot Djursholm och då tänker jag mest på Evelina Sjöstrand, Sofia Cederberg och Jessica Leander, den sistnämnda för att hon gjorde det bra på en ovan position men jag vill nog se henne tillbaka i backlinjen där hon är bäst. Det verkar vara ett överflöd på bra backar,,
Åter nu till veckans GIF-lirare som är Cecilia Bahar. Jag har sett henne från start i några matcher och då har jag funderat på om det var en nödlösning på grund av att det varit spelare frånvarande eller skadade för det har duttats en del och när det har varit läge så har inte skärpan funnits där. Jag kan inte påstå att det kan vara lätt att gå in som ordinarie på topp i division ett om man inte har spelat där förut. Det jag såg i Djursholm när hon byttes in var när hon kände sig bekvämare, duttade inte och hennes passningar var bra och tillförde mera till det offensiva spelet och jag kände mig riktigt nöjd. Var riktigt på tå så för mig så får hon gärna bytas in igen för hon var en offensiv kraft mot Djursholm om än inte på Elin Gunnarsson nivå men det var roligt att se lyftet som Cecilia hade gjort och för det så blir hon veckans GIF-lirare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar