fredag 5 augusti 2016

Tycker det här känns spännande...


Det är verkligen en ny tid för de ljusblå och det känns spännande nu när kontraktet ska räddas och segern i lördags var väldigt viktig för annars hade de förlorat kontakten men nu finns det kontakt. Ett nytt ljusblå lag där många av spelarna spelade i VIK alldeles nyligen. Lite tråkigt för de spelare som inte få spela men vad kan man annars göra än att finna sig i de nya förutsättningarna och som det är nu så är det en större chans att klara kontraktet än innan de nya spelarna anslöt. Gamla startspelare är inte ens på bänken och inhoppare är ännu längre från att få speltid. Tråkigt för dem men jag hoppas de inte ger upp utan tar fighten och nästa säsong så måste det finnas flera lag och jag hoppas att de inte ger upp för att det blev större konkurrens nu...



De ljusblå var nykomlingar där de flesta inte hade division ett rutin men nu är laget fyllt av sån rutin och det gör dem starkare. Nu imorgon så möter de Bele Barkarby som är ett bra lag som också nykomlingar och förra gången de möttes så slutade det oavgjort 1-1 efter att Elin Gunnarsson kvitterat i den 70:e minuten i en match som de ljusblå kunde ha vunnit men nu tror jag de gör det. BB:s mål kom direkt på en hörna vilket var det ljusblåa lagets akilleshäl men denna häl har täppts till. BB har sen dess plockat lite poäng och har fyra poäng mer än de ljusblå men efter imorgon så kan gurkorna flåsa 08-orna i nacken. Sen förra mötet så har de plockat poäng av självaste Ljusdal som de hemmabesegrade med 2-0 bara för att i omgången efter förlora mot Ornäs. För att veta kvaliten så kan jag nämna att de spelade oavgjort 1-1 mot Huge för att i omgången efter förlora mot Rimbo med 1-2. Djursholm luggades med 4-2 och efter sommaruppehållet så spelades det oavgjort mot Gustafs 1-1. Nu senast så förlorade de med 2-1 mot Tierp men kollar man bakåt under säsongen så har de spelat ganska jämt mot topplag som Bollstanäs där de föll med 2-3 och mot Gamla Uppsala med 3-2 så det är inga duvungar som de ljusblå möter men jag känner att självförtroendet har stärkts i det ljusblå laget i och med de nya spelarna som kommit in. Ja, mitt självförtroende har stärkts och även som BB har spelat bra resultat mot bra lag så är det ett starkare ljusblå lag de möter. Jag tycker det verkligen det känns spännande..



Skulle egentligen har jobbat till 16.00 som är då matchstarten är på Solid Park Arena men jag var lite förutseende och jobbade över en halvtimme igår och sysselsatte mig med med att skriva ut papper som ingen kommer att läsa men som måste att finnas så nu kommer jag att hinna i tid till matchen...

BB:s Daniella Famili har gjort lika många mål som Elvira Gustafsson som är i målform efter de två hon gjorde mot Ornäs. Johanna Kilegran och Olivia Unghammar har gjort tre mål var vilket är lika många som Kajsa Hall Wistling. Sandra Jansson har gjort två vilket är lika många som Elin Gunnarsson och Josefine Dahlin...

Har inte så mycket mer att säga än att det känns spännande...

Vi gösslar väl lite med bilder från förra gången de möttes...

De inlämnade tipsen är:

                                                  Jag       Mr K

1, Bollstanäs - Ornäs                  1          1

2, Brommapojkarna - Huge       1           1

3, Rimbo - Tierp                        2           X

4, Gustafs - Djursholm              1           1

5, Gideonsberg - Bele Barkarby 1          1    

6,Gamla Uppsala - Ljusdal         1         X


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar