söndag 28 augusti 2016

Tre viktiga poäng...


Den sista helgen i augusti så blir det alltid en dipp i fotbollsrapporterandet i Västerås då undertecknad brukar att åka till Stockholm för att gå på Popaganda. Det var sjätte året i följd då jag var där och precis när matchen mellan Gideonsberg och Gustafs började på Morbyvallen så började första bandet för dagen att spela vilket var New York-bandet "Frankie Cosmos" som bjöd på stämsång och när andra halvlek spelades så var det Marit Bergman som stod på scen. Efter att senare på kvällen ha dansat i en helt timme under Crystal Fighters spelning så var jag tvungen att ta det lite lugnare när Niki & The Dove spelade och såg till min glädje att de ljusblå hade vunnit med 2-1 och lite senare så gick jag ut på internet igen och såg att det var Elin Gunnarsson som hade gjort bägge målen och jag knöt näven. Visst har det varit på gång men härligt att hon fick göra två och se till att de ljusblå fick med sig tre poäng. Väl hemma så kollade jag VLT nätupplaga och såg att det Elvira Gustafsson hade flyttats ner på mittfältet i halvtid och att det var hon som hade spelat fram till Elin segermål. Ja, det behövs någon som passar och Elin har varit så på så det känns helt naturligt att målen har börjat att trilla in...
Elins första mål hade kommit i den 17:e minuten och två minuter senare hade Gustafs kvitterat genom Lovisa Gustafsson som spelade i Avesta/Skogsbo förra säsongen. Elins andra mål kom i den 51:a minuten...

Här är en länk till VLT:s artikel:

http://www.vlt.se/sport/fotboll/1.4214574--hanskens-genidrag-sankte-topplaget

Fel match men rätt målskytt på bilden..

Om ni undrar vad som kan få undertecknad att dansa i en hel timme så kommer svaret här:


Det var ett sjukt drag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar