fredag 7 november 2014

Sån är jag..


För några veckor sen så råkade jag på en länk på Svenska Fotbollsförbundets Facebooksida om att Barncanserfonden auktionerade ut spelartröjor som användes vid Sveriges match mot Bosnien Hercegovina nu i höst. Brukar aldrig leta efter sådana auktioner men typ var annat år så ramlar jag på en. Bestämde mig för att börja buda på Kosovare Aslanis tröja. Varför just henne? Kanske för att hon är intressant spelare som bråkar, märks lite och tar utrymmen. Hur slutade det då? Jo, den blev min för 6000 kr. Reflekterade lite över mig själv och över att jag aldrig skulle ha skänkt den summan till Barncanserfonden eller gett den summan för en tröja av Kosovare, men just den kombinationen att  buda på någon för ett gott ändamål verkar fungera. Vad jag ska göra med den? Tänkte ge bort den för vad ska jag med den till...

PS. Nu blev det rätt bild till gårdagens blogg. Brukar kontrollera noggrant men den slank igenom DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar