lördag 29 november 2014

Det här inlägget har inget med ljusblått att göra men...


Det är lugnt på den ljusblå fronten men jag kunde inte låta bli att trycka på tangenterna när det blir klart hur division ett södra Svealand ser ut, divisionen dit Gideonsberg sträckte sig mot men där Vaksala blev ett för stort motstånd i kvalet. Jag har ju följt division ett några år även om det inte blev så många matcher sedda säsongen som gick då jag helt hade ljusblått fokus. Jag tror nog att jag bara såg matchen mellan BK30 och Nyköping. Dessa lag kommer att spela i division ett södra Svealand nästa säsong:

Gurklagen

VIK som efter en säsong i division två vann serien och gick upp igen...

BK30 som kom fyra förra säsongen och hade chans att vinna ett tag, men det var lite upp och ner--

Kusinerna från landet:

Forsby som slutade åtta...

Kexen:

Örebro SK Söder som slutade som seriesegrare men föll stort borta mot IFK Kalmar i kvalet, större 'än vad ljusblått gjorde mot Vaksala

Rynninge som vann kvalet genom att slå Hällbybrunn...

De lite utsocknes:

IFK Nyköping som startade mycket bra, var min favorit men slutade trea..

P18 från Gottland som klarade sig kvar med lite marginal då de slutade nia...

08:orna

Boo FF som slutade sjua förra säsongen...

Brommapojkarna som visade att det inte var så lätt att etablera sig i elitettan...

Enskede som slutade femma förra säsongen...

Sätra SK som gick upp från division två..

Älvsjö AIK som slutade sexa förra året...

Ja, jag har helst en ljusblå bild trots att de inte har med bloggen i sig att göra...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar