onsdag 12 november 2014

Formkurvan består...


Skrev igår om alla spelare som spelar i Gideonsberg som blev uttagna till F16-landslagslägret och det är ju Ellen Waldau, Elvira Gustafsson och Jessica Leander där de två sistnämnda börjar att ses som  veteraner. Berättade även att två spelare med ljusblått förflutet BK30:s Cassandra Korhonen och AIK:s Evelina Findell som har varit med ett tag i F16 sammanhang har blivit uttagna men igår så fick jag reda på att Cassandra tackat nej. Nämnde även  om BK30:s Jonna Böckert som jag hade lite koll på när jag skrev på Moresport. Fick en bild från Jonnas mamma från en fotbollstidning 2010 som skrev om framtida talanger och där fanns hela ligan med. De flesta var enkla att känna igen men några fick jag titta lite extra på. Jonna mamman berättade också att Jonna har varit en gång tidigare på ett landslagsläger och det hade jag faktiskt glömt bort för jag har ju ett mera ljusblått fokus nu. Ja, även om de flesta av dem har spelat i Gideonsberg så har de alla förflutet i Franke under ledning av Kristian Mangs. Kul att han kommer till Gideonsberg och får fortsätta att finslipa några av dessa diamanter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar