söndag 17 november 2013

Grattis VIK!!!


Ja, det blev VIK som tog hem distriktsmästerskapet i futsal genom att besegra Forsby med 6-2. Jag säger ett grattis till dem. Varför hamnar denna nyhet här? För det första är vi goda förlorare, för det andra så visar det VIK:s goda form. Personligen blev jag glad när jag såg dem ställa upp inför matchen mot Gideonsberg och känna igen så många. Även om de tappat en hel del så är det många kvar och det hade ett väldigt fint direkt anfallsspel, fruktansvärt effektivt, så jag tror de fint kommer att hänga på i toppen av division två norra Svealand även om det är på ett annat underlag och med andra förutsättningar. Det var kul att se deras goda form. Vem var det roligast att se när de ställde upp? Ex-Gideonsbergaren Evelina Sjöstrand, men sen när matchen kom igång när de mötte det ljusblå laget så tänkte jag inte på en spelare utan möjligen när de stänkte in ett mål för att sen glömma dem igen för så inne i matchen var jag. Det ska verkligen bli kul att se dem i division två nästa säsong och se om de kan ta sig upp...
Bilden är förstås lånad från VIK:s hemsida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar