torsdag 28 november 2013

Du får satsa på att bli årets damidrottare 2014 Cassandra...


Ja, det blev inget rockiepris för Cassandra Korhonen utan det gick till friidrottaren Emma Stenlöf, men Cassandra du kan få årets rockiepris av mig så här ett år i efterskott för din fina säsong i Gideonsberg 2012 om det kan vara någon tröst. Ja, då får hon sikta på att bli årets kvinnliga idrottare 2014 genom att skjuta upp BK30 i elitettan nästa säsong som överlägsen skytteligavinnare. Ja, det finns inget annat val och blir det inte 2014 så 2015, men nej det måste bli nästa år. Visst vore det kul? Roade mig med att innan tänka: "får hon priset så kör vi Gideonsbergs-bilden även om jag körde den tidigare idag" och "får hon inte det så blir det BK30-bilden" och tänkte på hur hyllad Ludmila Enqvist var när hon bytte nationalitet och vann för Sverige men inte lika mycket när hon åkte dit för doping. Nej, det får bli BK30-bilden för att jag körde gidde-bilden igår och Cassandra kommer alltid ha en plats i mitt stora fotbollshjärta för hennes fina säsong i ljusblå tröja. Den kommer att minnas länge...men nu kommer vi nog att lämna henne för ett tag men hon var varit en av de mest spännande fotbollsäventyren i höst men det här är ju trots allt en Gideonsbergsblogg. Stort att hon blev nominerad. Vem kommer nästa fotbollsspelare att bli att nomineras till detta pris?
Foto: BK30:s hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar