söndag 24 november 2013

Det rullar på...

Som ni ser så rullar bloggen på men det är bara att inse att Gideonsbergsbloggen har en vidare vinkel är bara laget i sig själv. Ett lag spelar i en serie och i en serie spelar andra lag. Ja, det är väl min egen nyfikenhet som speglar av sig. Det skrivs inte mycket om division två inte ens när det är säsong men jag tänker dra mitt strå till stacken. Om man ser på det konkret så tror jag att 80% kommer att handla om Gideonsberg och just nu känns det som att ha lite koll på VIK och Irsta är huvudspår. VIK har jag följt och skrivit om på Moresport i tre säsonger så de känner jag ganska bra och har koll på men Irsta är nya och känns spännande. Hade ingen aning vilket spår den här bloggen skulle ta när jag startade den. Men allt har förstås ett ljusblått perspektiv...

Måste berätta om en lite sak som grämer mig lite:
Ni vet på Facebook så har man i meddelandefunktionen kolumn för alla ens vänner, men sedan som heter "others" om man som jag kör med de engelska inställningarna. Skulle i lördags skicka till någon som jag inte känner och det stod då att det skulle hamna i "others". "Others ja", tänkte jag och kom på att jag kunde kolla där. Jag har nog aldrig kollat där för man får ju ingen avisering om att man fått post. Går in och kollar och ser att jag har fått ett meddelande i oktober med inbjudan till Rytternes stora fest där det tänkt tacka mig för mina insatser med Moresport och det hade också velat att jag hade varit prisutdelare. Ja, de festen var i början av november så det är tråkigt att se det nu. Ja, jag får försöka glädja mig åt att jag blev inbjuden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar