måndag 6 oktober 2014

Veckans GIF-lirare: Amilia Högbacka...


Oj, vad det kämpades på Lötens IP och det av ALLA så egentligen så skulle alla få denna utmärkelse denna vecka men det får de inte utan jag ska lyfta fram en. Maria Rodriguez  lovprisades efter matchen men hon har fått så mycket lovord i denna blogg sista tiden men det blir inte hon som får den utan det blir Amilia Högbacka som får den utmärkelsen denna vecka för jag fullkomligt älskade hennes inställning på plan. Hade jag fått bestämma så hade jag satt dig på ett plan till Kroatien så det så...
Ja, vet att det inte var så länge sen hon fick denna utmärkelse förra gången men hon är helt klart värd den igen. Tycker själv det är kul med denna utmärkelse och det känns som om alla har fått den någon gång, typ, men det har inte varit medvetet utan att jag har sett olika saker i olika matcher av fina prestationer som måste lyftas fram. Ja, har nog väldigt lätt att uppskatta saker men det är bara en stor tillgång...

PS: BK30 slutade fyra i division ett södra Svealand och det ska bli intressant att se om de får sällskap av ett ljusblå lag där nästa år för det är inte över until the fat lady sings. Målen i deras sista match då de vann över Älvsjö gjordes av Cassandra Korhonen i den 4:e och 65:e minuten och just nu befinner hon sig i Kroatien då det lämnades ett återbud och slutresultatet fastställdes av en annan ex-ljusblå spelare nämligen Ulrika Rejdemark som gjorde mål på straff i den 71:a minuten. Cassandra sa till VLT att de var nöjda med tabellplaceringen och det ska det nog vara och jag hoppas att de slutar ännu högre upp i tabellen nästa år och kanske man kan hoppas på en elitettanplats DS.

Här är länken till VLT:s artikel om Gideonsbergs kval:
http://vlt.se/sport/fotboll/1.2666887-gif-hoppas-pa-kvalmirakel

Och här är länken till UNT:S reportage om matchen:
http://www.unt.se/sport/bra-kvalstart-for-vaksala-3400307.aspx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar