fredag 17 juni 2016

Som ett gympass...


Var väldigt glad efter förra matchen mot Bollstanäs för att jag se väldigt bra fotboll, motståndarna var väldigt bra och de ljusblå stod upp väldigt bra mot övermakten. Idag så möter de Gamla Uppsala i en match som jag gärna hade velat att se men tyvärr så är jag på jobbet. men snart får jag se dem igen för redan på onsdag nästa vecka så får jag se dem igen. Hm, det betyder ju att jag måste snabbt efter den matchen hitta på något ställe att se Sveriges EM-match mot Belgien men nu går vi händelserna i förväg för först så ska de ju spela mot GUSK...

När jag kollade på Gamla Uppsala inför säsongen så såg jag att de hade gått bra och när jag sen såg vilka nyförvärv de gjort så var det helt klart att de är bättre i år och kommer att vara med och kriga med Bollstanäs om förstaplatsen och än så länge så rullar det på med åtta vinster och en förlust och med 29 gjorda mål och 9 insläppta mål. Kollade just vilka som släppt in minst och de är Brommapojkarna med sina fyra insläppta.

Ja, vad ska jag säga om dem? I premiären så hade de Bollstanäs som de slog med 2-0 men det ska bli intressant att se hur det går i returen då vi förra veckan såg vilken bra lag Bollstanäs är och de kanske hade bara en trög start, eller? Förlusten kom i tredje omgången mot Ljusdal då de förlorade med 2-0, men annars så har de varit idel segrar där de bland annat slagit Ornäs med 6-1, Huge med 5-0 och Tierp med 5-1, men mot Bele Barkarby blev det ganska jämt då de bara vann med 3-2. Lika så mot Djursholm som de bara vann med 4-3 över. De verkar verkligen vara starka och det återstår bara att se om det blir en jämn match med en uddamålförlust eller om det skenar iväg. Hoppas på det första men det är bara att inse att de ljusblå kommer att få det tufft. Det är bara att se det som ett gympass så att de blir starkare. Ja, veckan där på är det ju Ljusdal så det blir kanske ännu ett gympass..

Nu senast så vann de mot Gustafs med 2-0 och de som har gjort mest mål i GUSK är Annika Högberg som ligget två i skytteligan med sina åtta och sen Tyra Kajgård som har gjort sex varav två i premiären mot Bollstanäs. Elvira Gustafsson har gjort lika många som Fredrika Karlsson med sina fyra och Kajsa Hall Wistling har gjort lika många som GUSK Soifa Fors och det är nämligen tre...

Intressant att se att Rimbo höll tätt i 72 minuter genom att parkera nio och en halv spelare på egen planhalva och där båda GUSK-målen kom på straff. Det kanske inte är en bra taktik, men GUSK hade ett starkt övertag. Det kommer nog att bli storm idag. Intressant också att se att GUSK beskrivs som det bättre laget när de föll mot Ljusdal men att hälsingarna slet kopiöst och hade ett klanderfritt försvarsspel. Ornäs kvitterade innan det drog iväg och i storsegern mot Huge så var GUSK bättre den sista fjärdedelen och hade fem olika målskyttar. Det är också intressant att läsa om matchen mot Bele Barkaby där 08-orna jobbade sig in i matchen och GUSK slappnade av med sin ledning och BB kom nästan ifatt målmässigt. Tänkte på Gideonsbergs match mot Bollstanäs där gästerna aldrig slog av på takten utan fortsatte att anfalla. Intressant också att läsa om matchen mot Djursholm som de vann till slut men där 08-orna hade både 1-0, 2-0 och 3-2 men till slut föll med 4-3 där inte en GUSK spelare eller lagdel kom rätt in i matchen från början. Intressant att Djursholm under delar av matchen beskrivs som det bättre laget. Mot Tierp så hade de initiativet hela matchen...

Det ska bli intressant att se vad de ljusblå ska göra mot GUSK och jag kommer ihåg att jag blev överraskad när jag i efterskott läste om vad de ljusblå gjorde mot Gustafs. Hoppas det händer igen..

Foto: Kristina Åhle´n...

Och här är de inlämnade tipsen:

                                                                 Jag               Mr K

1, Ljusdal - Gustafs                                   1                   X

2, Bele Barkarby - Rimbo                         1                   1

3, Huge - Djursholm                                 1                   X

4, Gamla Uppsala - Gideonsberg             1                   1

5, Bollstanäs - Brommapojkarna              1                   X

6, Ornäs - Tierp                                        X                   1

Ja, vi kan ju genast se att ingen har rätt i första matchen då Gustafs vann...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar