lördag 22 april 2017

Tredje gången gillt..


Börjar redan att blicka framåt för vad kan man göra efter den sämsta starten sen A-laget lades ner? Var hemma och kurerade mig idag och har inte haft så mycket annat att göra än att kolla ifatt Game of Thrones, följa BK30:s match över Twitter och undra hur det skulle gå för de ljusblå uppe i Selånger? De ljusblå resultatet fick jag genom en VLT-länk som handlade om en 3-0 förlust och om en straffmiss. Var det en ljusblå straffmiss vilket jag misstänker då det var VLT som skrev om den så är det en sån för tredje matchen i rad om man räknar in den i träningsmatchen mot Telge. Förut var det hörnorna som inte skapade något framåt och nu verkar det att gå troll i straffar. Det får väl bli lite extra träning i detta för straffar är gratis målchanser som man inte får skänka bort..
Jag väljer att lyfta blicken och snart är det är en ny omgång och då möter de ljusblå Ornäs och det var en viktig match förra året när de möttes i premiären och de ljusblå fick en bra start och det blir en lika viktig nu när de kan visa var de går för och skaffa sig tre viktiga poäng...

BK30 föll med 1-4 mot Växsjö och deras mål kom i slutet så det visar ändå lite stryka att få till det på slutet fast man ligger under med 0-4 och det var Ulrika Reijdemark som gjorde det i den 90:e minuten. I nästa omgång så möter de Böljan som idag slog Hovås Billdal med 2-0..

Nej, nu ska jag fortsätta att kurera mig för full av energi så är jag inte..

Bild: Tog bara en som kom när man googlade Selånger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar