fredag 14 april 2017

Scheiße...


Jag slängde ut en liten förhoppning om en ljusblå vinst med en kaxig bild men det var inte ens en förhoppning utan jag ville använda bilden på ett positivt sätt och jag kan ju inte vara alldeles för negativ en premiärdag, men som jag skrev så imponerade de inte i träningsmatchen men jag hoppades på att förstärkningarna. Det jag såg i träningsmatchen var att de ljusblå hade svårt att skapa chanser och jag är nyfiken på hur det såg ut mot Gustafs men en 1-0 förlust i premiären är inte hela världen. Hittade en artikel som jag inte kom åt på grund av att jag inte betalar Mitt-media 99 kronor i månaden men det borde jag nog göra för vill man följa vad som händer kring lagen i den ljusblå serien så spelar många av lagen där dessa tidningar har sin utgivning. I ingressen till artikeln så framgår det att Gustafs tappat åtta startspelare inför säsongen och som jag noterade i inför matchen bloggen så hade det i alla fall två nyförvärv och det var ett av dem Allison Murphy som gjorde matchens enda mål i den 33:e minuten...

Rubriken åsyftar på det ord som kom över mina läppar när jag såg resultatet...

Ja, det är bara att ta nya tag och vara glad att de inte föll med 5-1 i sin premiär som BK30 gjorde mot IFK Kalmar. Såg en Tweet från BK30 att de pressat Kalmar men jag tycker att  en 5-1 förlust inte riktigt talar för den saken

Här är målen från den matchen som visar på att de inte ens var nära:

http://www.barometern.se/sport/sa-gick-det-i-langfredagens-lokala-fotboll/

Såg förresten att Cassandra Korhonen blev utvisad efter två gula kort och hon kommer att saknas i deras nästa match som är mot Väsjö DFF som väntas jogga hem serien. Den där beskrivningen låter precis som en sån som VLT brukar använda när de snackar upp BK30 inför en säsong i division ett, men nu är den lånad från en annan bloggare...

Det här inlägget vågar jag inte dela på Gideonsbergs Facebooksida..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar