söndag 9 april 2017

Gevalia - när du oväntat kommer på en match..


Jag var helt säker på att jag skulle på ett årsmöte men en halvtimme innan det skulle börja så insåg jag att de måste ha bytt dag eller så var det så att jag hade tagit fel. Blixtsnabbt bestämde jag mig att gå och se det ljusblå lagets träningsmatch mot Telge. Fick därför inte med mig varken kamera eller något att anteckna på...

Telge känns som en bra värdemätare då de också spelar division ett fotboll men i södra Svealand, den serie som BK30 lämnande. Det var kul att se det ljusblå laget igen och det skapades nästan en drömkänsla när jag såg dem storma fram i straffområdet nedanför mig. Det var en gaska jämn första halvlek där Telge hade lite bättre spel men de ljusblå kom även till att spela sitt och i första halvlek så skapade det fem ljusblå chanser och vi som har följt dem vet ju att det finns matcher när de inte skapat så många. Bland annat hade Neamat Oday ett skott i ribban och hon var inblandad i någon mer situation och jag tänket lite hoppfullt att hon kanske kan bli årets striker.

I andra halvlek så tog Telge över och hade sju klara chanser på de första tjugo minuterna innan de ljusblå kom in i matchen och kunde spela sitt spel. Telge körde djupledsbollar och en av de ljusblå backarna blev riktigt uppsnurrad innan bollen sköts i stolpen. De hade ytterligare en boll i stolpen annars så sköts det utanför och någon tog våran målvakt Malin Kuul. Det jag inte lade märke till det var att de ljusblå spelade andra halvlek med en spelare mindre då det inte fanns så många avbytare. Det var många bortresta för att det var påsk och några var på innebandycup. Tyckte det var en bra genomkörare för de som var med och det kan ju bara bli bättre när fler spelare ansluter. I den 80:e minuten så fick Telge en straff efter en hands som de satte och det gav slutresultatet 1-0 till gästerna och de hade någon fler chans innan matchen var över. De ljusblå fick till några anfall i andra halvlek. På tal om straffar så missade Matilda Åhle´n en i första halvlek. Det kändes som om ingen var sugen att lägga den och det påverkade nog kvalite´n på den..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar