lördag 11 mars 2017

Så har man inte skrivit på tre månader och så det första man skriver om är om BK30...


Det har inte blivit skrivet på den här bloggen på tre månader av anledningar som jag inte vill gå in här så vi får se detta blogg inlägg som lite bloggrehab. Det är kul att få tillbaka känslan att vilja skriva något.

Var ledig i helgen som jag är de flesta helger och jag har börjat att bli lite sugen på att se lite fotboll och så här års är det ju träningsmatcher som bjuds rent lokalt ( var upp och så Djurgården vinna mot Helsingborg i Svenska cupen förra helgen ). Hade det funnits en ljusblå träningsmatch så hade jag förstås sett den men att BK30 skulle möta Åland United var ju ett bra alternativ när någon sådan inte fanns. Hade det varit en ljusblå träningsmatch så hade jag skrivit mera men nu skrev jag ingenting och tog bara en bild och kollade på matchen för resten.

Min uppladdning var väl inte den bästa för jag skulle göra kaffe och ha med mig i en termos och råkade stöta ut det heta kaffet på min hand. Desto bättre inramning var det på Ringvallen med strålande sol och värme men när solen så småning om gick vidare så att den inte värmde läktaren så blev det förstås lite kyligt. Som helhet så värmde BK30 spel. Åland var ett bra och tekniskt lag som inte skapade så mycket farligt. De hade ett friläge i andra som som Jonna Böckert och det enda målet i matchen gjorde gästerna på en straff i den första halvleken. BK30 skapade inte så mycket spelmässigt farligt i den första och Cassandra Korhonen såg lite ensam där uppe men jag tänkte att det blir bättre när Lana Smith ansluter till truppen. De var tunga på hörnor och på en frispark i bra läge och jag tänkte att Jennifer Forsman Ekfeldt kommer att stå för en hel del nickmål vid fasta situationer och som det såg ut igår så skulle det bli en del av säsongens målproduktion men som sagt var det blir nog bättre när Lana ansluter.

Det såg bättre ut med mer fart och mycket mer spel på motståndarens planhalva i andra halvlek som lovade gott inför den kommande säsongen. Tänkte att det kanske kommer att se ut så här under säsongen att BK30 kommer att försöka spela bra mot bättre lag för i år är det de som är nykomlingar i en högre serie. Tänkte för mig själv att det enda som är säkert är att de vinner Winnerlövs Cup..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar