måndag 13 mars 2017

Lagen i årets serie: Bollstanäs...


Nu tar jag upp pennan där jag lade ifrån mig den i början av december och vi börjar igen att titta på lagen i årets serie och nu kommer vi till Bollstanäs som vann förra året serie men som föll i kvalet mot ASSI som var boostad med någon brasilianska. Trodde helt klart att de skulle spela Elitettan men det hjälper inte att ha initiativet i en serie utan man måste vinna ett kval också. I början av serien så fanns det andra utmanare men ju längre serien gick så blev det klarare och klarare att de skulle vinna serien. Jag minns propagandafotbollen på Önsta IP där de bara körde, körde och körde och när de slappnade av för ett kort tag så hann de ljusblå göra ett par mål genom Jessica Leander och Kajsa Hall Wistling i den 62:a respektive den 66:e minuten.
Det var inte många ljusblåa åskådare som åkte upp till Bollstanäs IP för returen men de som åkte med fick verkligen valuta för sin investerade tid för de ljusblå slog helt oväntat serieledarna med 1-0 gjort av Elin Gunnarsson som påpassligt var med vid en stolpe i den 25:e minuten. Nu är jag osäker om det var en frispark eller en hörna som låg bakom läget. Bollstanäspubliken var som galna på domaren och de fick gjuta olja på vågorna genom högtalarna. Den som räddade de ljusblå var Malin Kuul i det ljusblå målet som storspelade och som hyllades i Bollstanäs referat..

Det finns inte så mycket information på deras hemsida från försäsongen men det var imponerande att de slog ut Elitettanlaget Sirius i höstas för att sen åka på pumpen mot Allsvenska Djurgården..

Det kommer att bli intressant att se Bollstanäs igen för att se om de har hållit formen och det hoppas jag för de var en fröjd att se. Samtidigt så kommer jag att drömma om en skräll...

Såg att de nu i helgen fick 0-0 i en träningsmatch borta mot Enköping som är nykomlingar i våran serie. Maria Fjellman spelade i den matchen för Enköping,,

Det gick ju lite trögt för Bollstanäs i början av förra säsongen så ett dåligt försäsongsresultat är inte så mycket att hänga upp sig på...

Foto: Bollstanäs Facebooksida..

1 kommentar:

  1. Kul du är tillbaka, ska bli spännande läsa din genomgång av lagen.

    SvaraRadera