fredag 15 januari 2016

Snart dax igen:G som i Gimo..


Gick precis i listan och räknade framåt i alfabetet, A, B, C, D, Enköping, Forsby...och så kom jag fram till till G som i Gimo. Jag slöt ögonen och det första jag kom ihåg var det första målet som jag såg Nicole Modin göra i ljusblå tröja, jag såg Idrottsgården framför mina ögon som jag har en bild av fast jag bara har besökt den en gång och till sist så tänkte jag på tackkortet jag skickade när de slog IFK Gävle samtidigt som de ljusblå besegrade Tierp vilket betydde att de ljusblå drog ifrån i toppen och till slut vann serien. Där sviker mig minnet lite för jag kan ha blommograferat för jag kommer faktiskt inte ihåg. Det skulle verkligen inte förvånat mig om jag hade gjort det.Tänk att ett namn kan väcka minnen men nu ska vi förflytta oss till nutid..

Förra året så slutade de sexa i division två mellersta Svealand precis bakom Enköping där de hade åtta vinster, tre oavgjorda och sju förluster vilket gjorde att de fick ihop 27 poäng vilket om man översätter det till division två västra Svealand förra säsongen landar någonstans mellan Torsby och Lillån men serier går inte riktigt att översättas. De gjorde 36 mål och släppte in 27 och där hamnar de ungefär på Torsbynivå men som vi såg när vi kollade på Enköping så fanns de ju några riktiga stryklag i serien förra året och tittar man på deras matcher så sticker ingen ut vare sig framåt eller bakåt för än 6-1 vinsten över Bälinge i den tolfte omgången, 8-0 över Östervåla i den fjortonde men annars så var det ganska jämna matcher och de blev inte totalt resultatmässigt utspelade mot topplagen utan de förlorade bara mot Bele Barkarby med 2-1 i sista och mot Fanna med samma resultat i den tredje sista matchen. Det känns helt klart som de var med i sina matcher förra säsongen..

Röstade precis på deras hemsida att de kommer att komma på 3-5 plats 2016...

Stora målskyttar i Gimo är Elina Jansson med nio gjorda mål och Jenny Engqvist Pettersson med sju vilket kan jämföras med Elvira Gustafsson som gjorde tio och Lovisa Byman som gjorde nio förra säsongen. Tre av Elinas mål och ett av Jennys gjordes i matchen mot Bälinge men hur många av deras mål som rasslade in i matchen mot Östervåla framgår inte av historien trodde ni va, men letar man lite så gjorde Jenny två och Elina ett. Skam den som ger sig när man blir nyfiken...

Ser fram mot att få möta Gimo igen..

Lovade att dela en länk till en historisk blogg som handlar om Gideonsberg och har jag minnesluckor om jag blommograferade Gimo eller inte så drivs den bloggen av någon med bättre minne. Känner mig själv som Marcel Proust som skriver en lång, lång, lång roman bara för att man råkar lukta på en Madeleine-kaka:

http://historiskagifdam.blogg.se/



Var förresten till Gävle förra helgen och såg Brynäs vinna mot Malmö och enligt min mening så ska Malmö bara ha stryk och de fick de fast det inte var helt enkelt men till slut rasslade det in några mål men hemmalaget kunde ha gjort det bättre men de fick sina poäng..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar