söndag 24 januari 2016

Jessica Höglander till BK30...


Söndag kväll och jag kopplade av efter jobbet med att se Schalke 04 ta ledningen med 1-0 redan i den 5:e minuten och man tror att de ska ta hand om matchen men de förlorar till slut med 1-3 mot Werder Bremen. Fick se fyra klassmål som inte ens Jessica Höglander hade tagit...
På tal om Jessica så har hon skrivit på för BK30, Jessica som var den ljusblå supertalangen som gick till Tyresö och som gjorde att de ljusblå fick spela en träningsmatch mot det då allsvenska superlaget. Där hamnade hon lite i skuggan och fick inte riktigt chansen till att visa vad hon gick för men så lånades hon ut till AIK och var med och spelade upp dem i allsvenskan. Sen flög hon under min radar ett bra tag men jag googlade henne regelbundet och förra året fick jag napp då jag såg hennes namn i Sätras laguppställning som spelade i samma serie som BK.
Nu är det bara att köpa säsongskort och byta namn på den här bloggen till BK-bloggen, nej det kommer jag inte att göra, men jag vill gratulera BK30 till en riktig kanonvärvning och nu lär det inte behöva bli någon värvning från USA på den positionen...

1 kommentar:

  1. Snacka om sammanträfande. Jag googlade henne i veckan och undrade var hon tagit vägen och tänkte fråga dig för jag såg inget skrivet om henne efter juli förra året. Jag såg de två sista seriematcherna för BK förra året och såg att målvaktspositionen var det som BK föll på då deras målvakt förra året inte var speciellt lång

    SvaraRadera