torsdag 12 november 2015

Ljusblått v.s PSG...


KIF Örebros F19 lag åker till Paris i helgen som kommer för ett träningsläger och kommer möta PSG:s F19 lag dagen före A-lagets Champions league retur mot PSG. Visst var det förresten starkt att få 1-1 hemma mot PSG? Åter till KIF:s F19 trupp och vilka hittar vi med på resan? Jo, de ljusblå spelarna Elvira Gustafsson och Jessica Leander men även en spelare som har spelat i ljusblått men numera hittas i BK30 Cassandra Korhoen. Vilket äventyr de får vara med om. Hur det går kommer jag naturligtvis rapportera om här. Här är länken om ni vill läsa mera:

http://www.laget.se/KIF_F19/news/4310677/Paris-nous-venons

Foto: KIF:s Örebros F19 hemsida



Elvira och Jessica har värmt upp inför detta med att träna med Hammarbys herrlag och som Elviras pappa säger: Kan det bli större än så här? Misstänker att det är han som har tagit detta kort..

PS. Lite roligt är det att upptäcka att jag inte är den första som har avhandlat den ljusblå föreningen på internet utan det har funnits en föregångare som hade en hemsida och som har koll på läget långt innan jag började att följa detta ljusblå lag. Han har koll på historien men min historia börjar när jag började ett följa dem. DS

1 kommentar:

  1. Point taken. Men både du och jag har väl större koll än VLT idag på sporten. GIF gick väl inte upp?

    SvaraRadera