måndag 30 november 2015

Fortsatta ljusblå framgångar..


Förra helgen så vann de ljusblå Futsal-DM genom gruppspel med vinster, uddamålsförlust, semifinal och final med straffläggning men för det ljusblå F17-laget så gick det betydligt enklare att vinna distriktsmästerskapet då det bara var ett annat lag som ställde upp och det var IFK Västerås som besegrades i Kungsörs sporthall med 1-0. Ett stort grattis från Gideonsbergsbloggen...

Själv håller jag mig flytande på Bundesliga och såg tre matcher i helgen...



Har en jobbarkompis vars dotter boxas i BK Rapid som frestade mig med en boxningsgala så jag köpte mig en parkettplats och tog mig iväg i lördags på mitt livs första boxningsäventyr och fick en helkväll med sju proffsmatcher där ibland det var en hemmafavoriserande domare som avgjorde men de flesta matcher var det klara Rapidsegrar. Som gräddet på moset så kom Mikaela Laurens titelmatch framåt elvasnåret. De hade fått ihop en riktigt helkväll där boxning som fångade mig helt varvades musik av lugnare slag och från ett antal hiphop konstellationer- För er lite äldre ( får väl räkna in mig själv där ) så var Ebbot Lundström där och framförde Frank Sinatras "New York, New York ( Sinatra skulle tydligen bli hundra i år om han levat ). Ett finfint arrangemang där de kunde ha dragit in mera pengar på lite kringförsäljning av förtäring för det var det enda jag saknade på på detta tre och en halv timmas underhållningskavalkad av sportslig och musikalisk art. Hörde med min jobbarkompis att det sålts ungefär 600 biljetter och att det nästa år skulle förläggas i Stockholm. Det hade varit kul om de kunde behålla det där men det behövs nog mera intäkter även om jag betalade femhundra för min biljett..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar