onsdag 4 mars 2015

Ja, det blir att resa till Falun...


Nu under de senaste veckorna så har sportintresserade människor vallfärdat till Falun för att se på skid-VM medans jag har nöjt mig med att läsa om Sveriges medaljer på Svenska Dagbladets sportsidor. Nu fick jag reda på att det kommer att bli att resa till Falun för min del men det när snön har smällt bort för en av mina läsare informerade mig efter att ha följt mina funderingar om vad som skulle hända med Falu FK efter konkursen att de kommer att spela i division två västra Svealand under nästa år men då under namnet Falu BS. Pratade med en tonåring i veckan som hade varit uppe med sin familj och tittat på 3-milen och betalat 345 kronor för att stå i skogen och tittat och på stadion så hade priset varit 800 kr så nu nu får väl hoppas att det här inte sätter en ny ribba för biljettpriserna i Falun för då lär jag allt få stå i skogen...
Ja, det sista var förstås en humoristisk utvikning och mina tankar går än en gång till Östervåla och de 50 kronor som jag fick betala för biljetten. Tänk att jag tänker på det fortfarande fast jag igår var och köpte fem biljetter till Sveriges match mot Montenegro för strax under 500 kronor styck
Foto: Falu FK hemsida och nu ska jag genast gå och se vad Falu BS har för hemsida med en tacksam tanke till min tipsare...

1 kommentar:

  1. http://www.dt.se/sport/fotboll/bs-mardrom-far-borja-om-pa-noll. Ändrat beslut igen : (

    SvaraRadera