lördag 28 mars 2015

Ja, då könskvoterar vi in lite herrfotboll...


Vad gjorde jag igår då när det ljusblå laget träningsspelade  borta i Järfälla? Ville ha en lugn dag och jag hade spanat in att Bosniska där en jobbarkompis är ordförande  träningsspelade på Ringvallen  mot IK Oden ( verkligen skönt att det var varmare än i onsdags kväll. brr...). Ja, det är sånt här man har tid med innan de ljusblås fotbollssäsong drar igång för då är det fullt upp med att följa A-laget och F17. På tal om ljusblå så var jag där så tidigt att jag hann se en del av Gideonsbergs herrlags match men tänk vad skillnad det är för de väcker inga som några som helt känslor utan de delar bara namn och tröjfärg. Tar man mitt intresse för Djurgårdens herrlag så har det spillt över både på damfotboll och ishockey, men när det gäller Gideonsberg så ser jag ingen sån effekt.
Matchen då vanns av Bosniska med 8-1 och de gick inte för fullt. Fick se ett snyggt mål där en spelare tog sig fram på vänsterkanten och tog sig fram hela vägen och placerade den riktigt snyggt. Det var skönt att se en match som inte engagerar en på samma sätt som det ljusblå laget utan att man bara kan koppla av och njuta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar