tisdag 1 oktober 2013

Olyckskorpen kraxade förgäves...

Va? Har han tänkt att skriva varje dag? Nej, det har han inte men så länge det finns något att skriva om så kommer han  att göra och det finns det fortfarande, men när höst och vintermörkret sänker sig ytterligare så kommer det av naturliga skäl bli glesare. Som ni vet när jag hade min blogg på Moreport så hade jag inget brist på uppslag men nu när jag följer ett lag så blir det av naturliga skäl så småning om lite mindre bloggar för att sen blomma upp till nästa säsong, men visst kommer det att skrivas fram till dess men inte lika ofta...

Först vill jag tacka för bilderna. En bild säger ju mer än tusen ord och det ska väl jag veta som skrev matchreferat på över tusen ord under Moresport-eran, men dem ska jag bespara er här. Tyckte rubriken "Vi är bäst" var den enda som fungerade. Jag har ju pysslat mycket med rubriksättning, men de där bilderna fångade "vi är bäst"-känslan och den känslan är av det positiva slaget och inget utslag av något hybris. Jag har ju inte sett så mycket division tre fotboll men det som har fångat mig är den trygghet, självsäkerhet och initiativ-rikedom jag ser på plan. De stannar inte upp och funderar på vad de ska göra utan spelar. Tänkte efteråt när jag satt rubriken på Lukas Moodysons film med samma namn om ett gäng tjejer som börjar spela punk med samma attityd att "vi är bäst", sen att man inte är bäst rent konkret det spelar ingen roll för det är känslan i vad man gör.

I förrgår eftermiddag fick jag ett SMS med länken till notisen på hemsidan som meddelade att till Gideonsberg fått muntligt besked från Västmanlands fotbollsförbund att allt var klart för spel i division två. Det var skönt att kunna pusta ut. Gideonsberg jobbar med att få ett skriftlig besked från Dalarnas fotbollsförbund som är de som är arrangerande förbund för tvåan..

Sen att jag håller på Forsby i kvalet mot Lillån för en plats till division ett, det är en annan sak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar