fredag 4 oktober 2013

Min känsla för Gideonsberg...

Passerade 2000-vallen igår för sidvisningar och jag lovade ju er att jag hade material för en blogg till innan volleysäsongen börjar och jag tänkte beskriva min känsla för Gideonsberg, för att kanske lägga en grund ur vilket perspektiv denna blogg skrivs...

Vi börjar med en lite schematisk historia. Började se enstaka matcher med A-laget, lärde känna en kompis som upptäckte dem också och sen rullade det på. Vi såg ett par år alla matcher nästan (det var enklare när de spelade i tvåan, borta och hemma och detta ledde till resor från Nyköping i söder till Örnsköldsvik i norr, från Tyresö i öster till Skoghall i väster. Ganska snart syddes en kompis till min kompis ett par ljusblå flaggor och sen rullade det på med vuvuzela och konfettibomber. Det hejades frisk på matcherna, alltid positiva, samtidigt som jag ett tag filmade sekvenser och lade upp på youtube, med Moresport kom antecknandet, fotograferandet och twittrande av målservice att tränga ut filmandet. Det hela förändrades lite när min kompis träffade en oförstående tjej som han senare gifte sig med, och han var inte lika mycket med. Någon i min bekantskapskrets kände chefredaktören i Västerås tidning och helt plötsligt så var jag utsedd till Gideonsberg största fan...

Allt rullade på tills i somras, när division ett laget lades ner och jag var med ända med i i kaklet och var en av de fyra som åkte ner och såg den sista matchen mot Nyköping. Smälte de ganska snabbt men något som engagerat mig i ett antal år var borta. Bestämde mig för att gå på en division tre-match som som lite KBT, och redan vid andra matchen så kände jag glädjen komma tillbaka...

Hade tidigare inte brytt mig så mycket om division tre laget, det fanns inte utrymme för det. Hade inte Moresport funnits då jag kunde se upp till tre matcher i veckan så kanske jag hade hittat dit, men visst var det lite konstigt för helt plötsligt så var U-laget A-laget, och jag är glad att jag kunnat att ställa om Ja, det här kanske säger lite om vem jag är och vad som är drivkraften för den här bloggen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar