tisdag 8 oktober 2013

Fundering: Kan det bli BK ändå?

Forsby vann första kvalet till division ett i en match där de slog Lillån med 3-1. Tyvärr under matchens gång så bröt sig någon in i omklädningsrummen och snodde en hel del grejer. Följer båda lagen  på Facebook så jag är fullt uppdaterad. Det är ett bra läge för Forsby att gå upp, men i morse så började jag att fundera på vem som tar platsen om Forsby går upp, vilket jag hoppas att de gör. Kan BK30 ta den platsen med sitt u-lag? Kollar den gångna säsongens lag som blir kvar i division två och ser lag som Gagnef. Mora, Forssa (från Borlänge) och Östervåla och för min inre syn så jag mig själv kuska runt i Dalarna där jag knappt har varit sen jag semestrade där med mina föräldrar som liten. Division tre i Dalarna vanns av Ornäs följt av Hedemora, men eftersom Hedemora kom tvåa och BK kom trea så borde det var naturligare. Gamla Uppsala vann division två och går upp i ettan. Division tre i Uppland vanns av Enköping följt av Vattholma. Den här bloggen ger inga svar utan ställer bara frågor. Ser fram mot att få se vilka lag som hamnar i serien och att få kuska runt i mellersta Sverige och får höra lite dalmål...

1 kommentar:

  1. Det finns i dagsläget inga vakanser i division 2. 6 lag flyttas upp i division 1 (4 seriesegrare och 2 serietvåor via kval) samtidigt som 6 lag flyttas ner från de olika division 1 serierna (Roslagsbro, Vasalund, Västerås IK, Ö. Adolfsberg, Dalhem, Eda IF).

    8 lag flyttas ner till division 3 (2 från varje serie) och 8 lag flyttas upp från de olika division 3 serierna (ett lag per distrikt utom Stockholm/Gotland som delar på två platser).

    Skulle det sedan uppstå vakanser fylls de enligt ett överenskommet schema baserat på distriktens storlek, dvs den första vakansplatsen går till Stockholm/Gotland. Västmanland kommer först på sjätte plats, så jag har svårt att tro att det blir extrauppflyttning för BK30 (om inte Gideonsberg tackar nej förstås, då får BK30 Västmanlands uppflyttningsplats).

    Serieindelningen beslutas på Svealandskonferensen i Västerås den 15-16 november. Där tas också beslutet om att minska till 3 serier fr.o.m. 2015.

    SvaraRadera