söndag 11 september 2016

När jag skulle somna så låg jag och tänkte på Ornäs...


Hade köpt biljetter till Red Hot Chillipeppers spelning på Tele 2 Arena men hade hoppats att kunna se en halvlek av det ljusblå lagets match mot Brommapojkarna innan det var dax att åka med Axelssons buss till huvudstaden ( de tar bara 150 kronor t.or till en massa stora evenemang på Tele 2 och Friends Arena ) och jag hade till och med jobbat in tid för så jag skulle kunna att gå tidigare från jobbet men så såg jag att bussen gick 16.30 så då fanns det ingen möjlighet. Hade tänkt att kolla in på arenan hur det hade gått men så fick jag en förfrågan över Twitter från någon i Rimbos organisation så serviceminded som jag är så skickade jag iväg ett SMS till någon spelarförälder och fick reda på att det blev en 3-0 förlust för de ljusblå..
De ljusblå hade stått emot i 39:e minuter innan min Twitter-kompis Sigrid Persson gjorde 1-0 för 08-orna och i den andra halvleken så gjorde Hanna Kornell 2-0 och 3-0 i den 47:e respektive den 63:e minuten. Jag hade ju drömt om poäng men det blev bara en dröm.
 På väg till arenan så såg jag att Ornäs hade slagit Bele Barkarby med 2-1 på bortaplan ( passerade den planen strax efter den matchens slut ) vilket gjorde att Ornäs har 17 poäng men med sämre målskillnad mot det ljusblå lagets 20, men det där med målskillnad kan ju förändras då Ornäs i nästa omgång möter Djursholm och de ljusblå möter Bollstanäs, Gamla Uppsala och Ljusdal i de tre senaste matcherna. Om de ljusblå lagen håller undan i målskillnad så måste Ornäs vinna två matcher för att gå om och Bele Barkarby måste också vinna två, men de har ju också Djursholm kvar så allt kan avgöras i den sista matchen, men det har vi ju varit med om förr...
När jag var hemma och lade mig vid ettiden ( har jobbat idag ) så låg jag och tänkte på Ornäs. Tänk att så mycket ska ligga i något annat lags hand. Det vore så skönt med en oavgjord match för de ljusblå men den lär väl inte komma mot Bollstanäs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar