fredag 23 september 2016

Ett mirakel till och påven får allt helgonförklara dem..


Imorgon är det dax för de ljusblå att möta Gamla Uppsala och innan de här mötena mot topplagen så hoppades jag att det kanske skulle kunna blir en oavgjord match men så blev det en oväntad tre poängare mot serieledarna så på förhand vet jag inte vad jag ska tro eller det vet jag för GUSK är solklara favoriter och de kan väl inte vara så ineffektiva som Bollstanäs var? Jag tror att Hans Johansson kommer nog att välja en liknande taktik som på Bollstanäs IP ( undrar om han får vara på banken efter sin utvisning i förra matchen? Ja, det lär jag få svar på imorgon ). Det jobbades stenhårt i det ljusblå försvaret i lördags och Malin Kuul storspelade ( satt med stora ögon och gapade när jag idag vilket genomslag blogginlägget om Malin Kuul fick och jag fattar inte var alla läsare kom ifrån ) och kan det kämpas som i förra matchen så finns i alla fall chansen men som sagt var så vad säger att GUSK ska vara lika ineffektiva som Bollstanäs?

Förra gången lagen möttes så vann GUSK med 7-0 och Fredrika Karlsson gjorde Fattrick dvs fyra mål i samma match. Nu har ju de ljusblå en starkare trupp men GUSK är fortfarande favoriter...

Sen lagen möttes förra gången så har GUSK förlorat mot BP med 4-3, vunnit mot Rimbo med 3-1, förlorat mot Bollstanäs med 2-0, spelat oavgjort 2-2 mot Ljusdal, vunnit borta med 4-0 mot Ornäs, spelat oavgjort 1-1 mot Huge, vunnit borta mot Bele Barkarby med 3-1, vunnit med 4-0 mot Djursholm, vunnit mot Tierp borta med 4-1 och nu spelat oavgjort mot 1-1 mot Gustafs...

GUSK är fortsatt favoriter men jag var och köpte mig ett konfettirör idag för jag tänker inte sitta där utan och behöva skämmas...

Spännande matcher imorgon är att Tierp tar emot Ornäs och Rimbo tar emot Bele Barkarby...

Med två omgångar kvar så har GUSK fortfarande chansen till serieseger men den känns mest teoretisk då de måste vinna två...

Den som är mest att se upp med i GUSK är Tyra Kajgård som med sina 16 mål ligger tvåa i skytteligan och där Annika Högberg och Fredrika Karlsson gjort 13 var ( jag fyra av Fredrikas kom ju mot de ljusblå om jag nu ska strö salt i såren )

Det kommer att bli en mycket intressant match och jag kommer att ha mitt konfettirör redo för de ljusblå hade på förhand ingen chans att vinna mot Bollstanäs heller, men som sagt var GUSK är klara favoriter...

Bilden får symbolisera försvarsinsatsen mot Bollstanäs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar