söndag 25 september 2016

Förutsättningarna för sista omgången...


Nästa helg så blåses den sista omgången av division ett norra Svealand igång och om man tittar botten så är det ett riktigt getingbo kring strecket och de ljusblå är indragna i detta även om det bästa vore att de tog tre poäng borta mot Ljusdal och det kommer inte att hända om de spelar som i lördags. Vi kan ju alltid hoppas men om de inte gör det så...

...är de lag som ligger bakom de ljusblå och som har chans att ta sig förbi dessa och då börjar vi men det som ligger längs ner vilket är:

Bele Barkarby som vann med 2-0 borta mot Rimbo och har 20 poäng och de har jumbon Djursholm i sista och slog de Rimbo så kommer de definitivt slå Djursholm och då de har bättre målskillnad så kommer det passera de ljusblå...

....om inte de ljusblå får oavgjort uppe i Ljusdal...

Rimbo har 22 och som sagt var så förlorade de mot BB och i sista omgången så har de Bollstanäs som redan nu är klara seriesegrare då de slog Brommapojkarna med 2-1...

Kan vi lita på topplaget?

Tierp och vad gör Tierp där nere med 22 poäng undrar jag som sett dem spela? De förlorade mot Ornäs med 3-2 och har Huge som nu senast vann över Djursholm med 2-0. Personligen så tror jag att Tierp som har något att spela för slår Huge som med sina 26 poäng är uppe på säker mark..

Alltså kan vi inte riktigt lita på hjälp från Djursholm mot BB eller Huge mot Tierp..

Ornäs som går som tåget och har samma poäng som de ljusblå men som har fyra måls sämre målskillnad. De vann ju nu senast mot Tierp med 3-2 och är på gång men har i sista omgången Gustafs som nu i helgen vann mot Ljusdal som de ljusblå möter i sista omgången med 1-0...

Jag väljer att tro att topplagen Bollstanäs och Gustafs vinner och att då Ornäs och Rimbo åker ut. No hard feelings för det är inte personligt...

Inget är klart på förhand och de har det i sin hand. Ornäs kan slå Gustafs men jag tror knappast Rimbo slår Bollstanäs och gör det de så är det kört för de ljusblå...

Matchen mellan Gustafs är ju ett derby vilket kan tala för Gustafs plus att de är ett bättre lag som nu senast slog Ljusdal men Ornäs är som en tigermamma som vill försvara sina ungar dvs inte att leka med...

Här är Gamla Uppsalas matchrapport från matchen mot de ljusblå och de var väldigt kritiska på flera punkter:

http://www.laget.se/GUSKDAM/news/4773097/Matchrapport-Gideonsberg-GUSK

Töcksforskollen: Jag fortsätter att glädja mig med Töcksfors som slog Skövde med 1-0 efter mål av Andrea Herzeg i den 35:e minuten och det gör att de har 23 poäng och slår bara Skoghall Stenungsund i sista så behöver de inte ens vinna för att hänga kvar. Och vinna kan vara svårt då de möter serietrean Rävåsen...

Ja, min slutkläm får bli att vi får lita på topplagen. Den vanliga genomgången får utgå denna veckan och jag känner mig inte det minsta intresserad om vem som gjorde mål i vilket match utan mitt fokus just nu är bara att de ljusblå hänger kvar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar