fredag 3 juli 2015

Veckans första hedersomnämnande: Linnea Söderberg...


Nu var det nyligen jag lyfte fram henne då jag efter matchen mot IFK Kumla där jag utsåg henne till en av kandidaterna till "årets inhopp". Dagens omnämnande bottnar sig i situationen kring lördagens match mot Lillån. Hade sagt att det var lugnare att sitta och titta på fotboll på Lillåvallen än att gå på Cityfestivalen men med facit i hand så var det tvärt om..
Det saknades spelare och det gjorde att truppen såg annorlunda ut än vanligt och Linnea fick spela från start på samma högerytterposition som hon gjorde vid inhoppet mot IFK Kumla och hon gjorde det bra där på Lillåvallen där hon utmanade och jag kände mig helt nöjd med hennes insats. Sen började det bli lite "skit i rören" så att säga när Josefin Höglander fick en smäll och Jessica Leander blev kapad så Linnea fick flytta ner i backlinjen, den position som jag är mest van att se henne i från F17 förra året och som hon då gjorde bra, men jag har förstått att det inte är hennes favoritposition så det var bra att hon fick chansen där hon ville spela men hon fyllde ut precis som hela laget och kämpade i den uppförsbacke som uppstod där det först blev 1-3, 2-3 och sen kvitterat av nerkingarna. Vilken kämpainsats av hela laget, men att i denna situation få vara med och kämpa sin första 90 minuters match i A-laget, det är värt ett hedersomnämnande...

På Gideonsbergsbloggens att-göra-lista:

1, Se till att få till lite nya bilder på Linnea Söderberg så att du inte behöver använda en från förra säsongen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar