torsdag 1 januari 2015

Tänker tillbaka på året som gått...


Ibland planerar jag inte vad som ska skriva och ibland gör jag det, men det finns en kreativitet i båda. Dels planera och sen följa de impulser som följer planeringen, men ibland så dyker det bara upp på grund av information som droppar in eller en undermedveten tankeprocess. Nu var det det sistnämnda som hände när årsskiftet närmade sig och som nu har passerat när tankarna kom från det gångna året och vissa matcher och någon händelse lyser lite klarare. Den första matchen som dök upp var den mot Frövi borta med häng med:

Den första matchen som jag vill lyfta fram från året som gott var träningsmatchen i Kungsör mot Forsby utveckling som förlorades men jag kommer inte ihåg på rak arm med vilka siffror. Det fanns en förväntan i mig för att se laget och det började lite som bambi på hal is men ju mer matchen led ju mer såg man konturerna över vad som skulle komma om än bara som konturer...

Den andra som kommer mig till minnen om man nu tar dem i kronologisk ordning var den första seriematchen som var borta mot Vattholma där de ljusblå tog tag i matchen och hade första, Izabell Rydell gjorde 1-0, det första av många mål under säsongen och sen i andra så tappades det men det kämpades mot ett framåt uddlöst hemmalag anförda av Maria Rodriguez som redan från första matchen visade vilken tillgång hon är för laget. Flera av spelarna var borta på landslagsuppdrag men de som var på plan grejade det ändå...



Nästa match som jag vill lyfta fram är derbyvinsten mot VIK där gästerna på Swedbank inte började spela för än det var för sent....

Nu kommer jag inte riktigt om den här matchen var före eller efter VIK matchen och visst skulle jag kunna kolla upp med det spelar ju ingen roll men matchen mot Östervåla borta kommer man ihåg och det var inte bara för biljettpriset utan för förväntan innan och för vad jag fick se. Ett bra Östervåla framåt som inte skapade de heta chanserna och ett ljusblått lag som drog ifrån men som tappade i andra och det blev en riktig nerv innan de ljusblå ( läs Izabell) kunde knyta ihop säcken...

Ännu en match som jag vill nämna är även den första jag nämnde och det är den borta mot Frövi där det var offensivt från första stund och en otroligt målsugen Izabell ville göra och gjorde allt utom att göra mål ända tills hon en bit in i andra spelade fram Maria som kom med en bra löpning och spräckte nollan och islossningen var ett faktum...



Förutom matcherna så var Jessica Leanders landslagsuppdrag det jag kommer ihåg mest. De andras deltagande bleknar lite för hon var iväg så mycket...

Och sen var det förstås kvalmatchen mot Vattholma där de kämpades 100 %-igt i försvaret och jag kommer speciellt Jessicas kämpade som ett jehu mot ett överlägset lag som spelde ut på höger och kunde komma runt gång på gång på gång...

Kajsa Hall Wistlings insats borta mot Arboga där hon skapade och kämpade. Hennes vilja och jag har nämnt det i flera bloggar hon spelade ut på höger och när ingen hade lust att springa efter bollen så sprang hon dit själv och anfallet kunde fortsätta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar