torsdag 15 januari 2015

Ljusblå tur och retur...


Skrev på min Moresportblogg innan jag startade denna och den bevakade damfotboll högt och lågt inom 021-området och men mitt hjärta finns ju hos ett ljusblå lag. Kommer ihåg att jag skrev om Jasmine Andersson som kom från Rytterne och som gick till Gideonsberg 2013. Har haft bilden kvar i datorn tillsammans med alla andra bilder som jag använt och jag har flera gånger tänkt att: Var tog hon vägen?. Det stannade bara vid den tanken men nu finns hon åter i den ljusblå truppen efter en säsong i Irsta. Nej, du Jasmine, nu vill jag inte tappa bort dig igen utan se vad du går för i en ljusblå tröja...

Ja, vi får väl önska henne lycka till igen...

Så här skrevs det om henne 2013:

"Jasmine Andersson är ytterligare en talangfull fotbollsspelare född -98 som har valt att fortsätta sin fotbollskariär i Gideonsbergs IF.

Jasmine som bor i Hallstahammar började spela fotboll i Norrby IK som 6-åring. När hon var 8 år började hon i Tuna-Ekeby där hon stannade i fyra år för att sen börja spela i Rytterne IK.
Nu när Jasmine snart ska fylla 15 år, väljer hon att gå över till Gideonsbergs IF " för att utvecklas både teknik och spelmässigt" som hon själv säger.
Jasmine som är en offensiv snabb spelare med en bra högerfot, lever mycket på sin envishet. Hon har som målsättning att bli så bra som möjligt för att få chansen att spela i allsvenskan.
Vi hälsar Jasmine Andersson välkommen till Gideonsbergs IF och önskar henne lycka till."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar