onsdag 21 januari 2015

Kajsa tar steget...


Kajsa Hall Wistling var en mycket trevlig bekantskap förra säsongen. Började att följa henne lite i det måste ha varit F99-orna och hon var verkligen en speciell spelare som stod för nästa allt framåt och som anföll och anföll och producerade mål. Skadade sig i en match och alla som var där trodde att det var en verklig allvarlig skada och matchen bröts i ca 20 minuter. Tack och lov så var det ingen allvarlig skada utan hon kom igång igen efter vad jag vill kalla ett kortare uppehåll.
 Kom aldrig iväg till bortamatchen mot Enköping men förstod av det jag fick höra att hon hade en del i spelet som resulterade i det oavgjorda resultatet. Såg henne i matchen mot Arboga och jag skulle bli trött på mig själv om jag än en gång måste upprepa det jag berättat flera gånger men det jag kan upprepa utan att bli trött på mig själv är det jag sa till någon som stod bredvid mig och då jag sa att: "Tur att det nu finns fler som kan skapa framåt", men det jag då tänkte var: "Det är ju bara hon som skapar". Så var det i alla fall i det skedet av den matchen och det skadar aldrig att vara diplomatisk..
Nu tar hon steget fullt upp i "damlaget", jag det känns svårt att kalla det damlag men den snittåldern. Skulle någon kalla dem dam i en annan situation så hade den som sagt det fått en rak höger, men det kallas ju för damfotboll...
Det ska bli väldigt kul att följa Kajsa säsongen 2015 och hon kommer att betyda mycket för det ljusblå anfallsspelet. Darra månde lagen från Värmland, Örebro län och Dalarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar