fredag 9 januari 2015

Izabell i fokus,,,


Bland mina vänner men även bland mina löst bekanta är det allmänt känt att jag vurmar för ett lag som spelar i ljusblå tröjor. I onsdags stack en man in huvudet på kontoret som jag lärt känna när jag vårdade hans föräldrar och som nu brukar hälsa på en av mina boenden. Han undrar om jag hade sett artikeln om innebandyn där Izabell Rydell omnämndes och jag fick erkänna att jag lyckades att missa den, men idag när jag var ledig så gav jag jag mig av ner till biblioteket för att leta reda på den och den stod i måndagens tidning. Den handlade om att Västmanlands länslag samma dag skulle spela final i länslags-SM mot Södermanland. De berättar att åldersgränsen är 17 år och det är de flesta spelarna men några är yngre och där är Izabell en och hon är lagets poängdrottning och det sägs om henne av distriktslänslagskaptenen att hon är fantastisk och det även defensivt. Hur det gick i måndagens match? Ingen aning för det stod inte i någon tidning och jag kollade flera dagar efteråt för säkerhets skull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar