söndag 29 september 2013

Visst måste allt vara klart nu?

Gratulationer i Gideonsbergs gästbok, två i serien när ettan VIK inte kan gå upp och laget räknar med avancemang. Själv blev jag så där nervös och oroar mig för att allt skulle falla på någon teknikalitet, men jag måste nog fatta att det är klart. VIK slutade som seriesegrare efter att ha vunnit mot Romfartuna med 3-0, samtidigt som Gideonsberg spelade 2-2 mot Forsby, vilket gjorde att VIK, Gideonsberg och BK30 hamnade på 27 poäng där VIK och Gideonsberg hade + 17 men VIK hamnade före på grund av fler gjorda mål (där föll min teori om inbördes möten) och BK30 + 16. VIK kan ju inte gå upp för att de trillar ur ettan  och inget ont som inte har något gott med sig, men jag tror för övrigt att det hade varit svårt för dem att hålla igång både ett division ett lag och ett i tvåan. Hörde något om att BK30 var missnöjda med w.o matchen mot Romfartuna för hade de spelat den så hade den blivit mer än 3-0. Ja, Gideonsberg är klart för tvåan även om även om mina osäkerhetsinstinkter spökar. Det blir bra med division två spel för det blir roligare med en ny utmaning för spelarna och locktonerna från att spela i något division tre-lag låter inte så vackra längre. Så fort detta har sjunkit in och mina osäkerhetskänslor har lagt sig så kommer glädjen att komma. Jag fattar inte att jag inte kan fatta, men det känns lite ofattbar. Hoppas alla spelare stannar och jag kan lovar er som spelar i Gideonsberg den bästa bevakningen som kommer att ligga långt före alla andra gurklag, hoppsan, nu lade jag lite press på mig själv, men jag ska göra mitt bästa. Forza!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar