tisdag 24 september 2013

Förväntansfull...

Då var man med en ny blogg och jag har haft ett par sköna bloggfria dagar, men den här bloggen känns skön. Det kommer inte att bli lika mycket skrivande men den kommer att bevaka något mycket viktigt, dvs laget som från att varit stans bästa nu är nere på en femteplats, men det finns att ta av då de har en mycket bra ungdomsverksamhet. Det kanske tar tid och det kanske inte blir till nästa år men det finns potential för att i alla fall börja med att ta sig till division två. Ja, det lär säkert helt klart komma och jag tänker vara med på vägen. Ikväll är det dax för toppmötet mellan BK30 U1 och Gideonsberg eller U1 och U1 för jag hörde berättas att de hade nio division ett spelare i matchen mot VIK U1 då de vann med 3-2. Ja, det är bara att kolla på målskyttarna för att se om det kan stämma...hm...Nicole Modin...Alice Helander...ja hon spelade i alla fall i söndags men helt ordinarie är hon inte så hon kan räknas till division tre och Evelina Davidsson som spelat ett par matcher för A-laget nu på slutet men hon är väl att räkna till division tre-truppen så det är väl lite blandat. Ser man på laguppställning inför den matchen så hittar man Nasrin Rashidi Rik (som jag kan stava till utan att titta efter), Hanna Helg, Betty Förlin och Jill Tröjbom. Ja så då kan man säga att det nog kan vara BK30 AU1 som möter Gideonsberg ikväll och detta gör att det blir till en helt annan fight. Hörde sägas på läktaren när Gideonsberg slog Romfartuna med 7-0 att de måste höja sig inför matchen mot BK30 och att det spelet de spelade inte kommer att fungera i kvällens match, men jag tror nog motivationen är en annan ikväll men blir det samma blandning i BK30 som i VIK-matchen, vilket kanske är troligt för det visar vilket allvar BK30 ser på division tre så får det ljusblå laget det tufft. Men jag kommer att vara där och hålla alla tummar för en ljusblå seger!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar