lördag 28 september 2013

I dag smäller det...

Idag är dagen D som i dagen division två eller tre, och jag hoppas av hela mitt hjärta att få skriva om division två fotboll nästa år och det kommer jag få veta innan den här dagen gått så långt för redan 11.00 är det avspark mot Önsta IP. Jag fick lite feedback som trodde att Forsby kanske inte var så intresserade att både ha ett division ett (om de klarar kvalet) och ett division två lag, och det kan inverka på hur de ställer sig till dagens match. Fick av samma person höra att Forsby kört med bästa lag igår när de slog Kolsva med 2-0 så det kan vara en fingervisning, men samtidigt så måste matchen vinnas idag, så här ska det inte ropas hej innan det koms över någon bäck och det tror jag inte spelarna gör men jag tror det är taggade till tusen. Lekte lite med tanken om vad som skulle hända om Forsby vann och tackade nej till platsen eller även om i det scenariot även VIK U1 vann med minst 3-0 över Romfartuna och inte kunde gå upp för att de trillar ur division ett, vilket de gör nu efter att Fanna slagit Övfre Adolsberg med 4-0 och VIK förlorat mot det andra kexlaget Örebro SK Söder med 1-0. Ja, då skulle BK30 kunna gå upp. Det var bara en liten teoretisk utvikning om vad som händer om ett eller två lag skulle backa ur eller inte kunna gå upp.
Nej, nu det dagens match som gäller och då får vi lägga alla teoretiska utvikningar åt sidan och låta spelarna göra upp på plan. Forza!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar