söndag 29 september 2013

13 minuter som räddade Gideonsberg...

Räddade och räddade, det har säkert fungerat med en säsong till eller flera i division tre men visst ser allt ljusare ut. Spelarna får nya utmaningar och längtan att flytta minskar för division tre fotboll i en annan klubb typ BK30 blir mindre intressant utan de får växa till sig men en liten högre svårighetsgrad. Det blir bra för dem och mig. Besökandet på den här bloggen som slog all time high med 385 sidvisningar och jag förstår intresset, men som ni märker så var jag inte där men det har väl aldrig hindrat mig från att skriva. Hade lovat en kille med social fobi att följa honom till kyrkan och har man lovat så har man, fast ett kort tag hade jag glömt bort det och såg då fram att se matchen med stort M. Vilken uppgörelse av en serie och vilken match det måste varit. När jag kom hem på kvällen så slog jag på datorn och såg matchhändelserna för att skapa mig en bild av vad som hände och att visualisera är så att säga inte min svaga sida.

I den 37:e minuten så tog Forsby ledningen genom Agnes Toresson och tio minuter senare precis i början av andra halvlek så gör hon sitt andra mål och Gideonsberg är nere i brygga resultatmässigt, men på slutet måste de ljusblå pressat på som bara den för i den 77:e minuten så gör Jonna Sjöberg 1-2 och sex minuter senare så kvitterar Izabell Rydell. Tyckte att målskyttarna kändes ganska självklara efter hur matchen mot BK30 U1 såg ut förra veckan.

Läste vidare på Gideonsbergs hemsida om hur de var ut på Grekiska kolbarsgrillen igår och firade och de är de väl värda för det är laget som har kämpat sig till sig det här.

Somnade dock med lite teknisk ångest då jag hittade en litet inlägg i gästboken som nu är rapporterat för granskning om att kanske inte alls var klart beroende på hur det går för Forsby i kvalet till division ett för de kunde inte bli för många lag från Västmanland i tvåan. Och jag som under eftermiddagen hade lyckats att smälta ner alla tvivel. Nej, jag tänker fortsätta att tänka division två tills motsatsen är bevisad. Forza!!!

PS: Är det någon som har lite bilder från matchen så får du gärna maila mig dem på jonasbergvall1@gmail.com så kan omvärlden få se dem DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar