söndag 24 juli 2016

Tycker det känns riktigt spännande...


Har jobbat idag söndag men så var det någon som frågade mig om jag ville vara med på lite gratis Zumba uppe på Djäkneberget och jag känner mig alltid inspirerad av filmen "Yes Man", med Jim Carrey så det är roligare att säga ja än nej. Det blev ett pass på en och en halv timme så jag känner mig ganska slut nu men en blogg om det ljusblåa lagets match mot Huge ska det väl kunna bli..

Innan jag fick reda på att det skulle bli en rejält tillskott från VIK som lagt ner sig A-lag så kände jag mig ändå lite hoppfull men jag jag visste att det skulle bli tufft. Hoppade att någon skulle komma från VIK när jag hörde att de skulle lägga ner och hoppades med på Ellenor Norin som är en favorit hos mig. Nu tycker jag att det känns mycket spännande att se utvecklingen. Är ledig imorgon så jag hade kunnat att åka upp till Gävle och se dem möta Huge på Kastvallen men en gammal jobbarkompis ville komma till stugan på fika och det vill jag verkligen...

Huge spelade ju oavgjort mot Gustafs i premiären och i andra matchen så gjorde vann de ju mot de ljusblå med 3-1 efter att Huge gjort självmål i den 10:e minuten och men sen så bytte du mål att göra mål i Johanna Pettersson kvitterade i 29:e minuten och fastställde slutresultatet i den 74:e och där i mellan så hade Ina Gustafsson gjort ett mål i den 60:e minuten. Visst hoppades man innan men Huge var det bättre laget men de ljusblå har fått mycket träning i division ett tempo så nu är det en ny match..

Efter vinsten på Solid Park så blev det tuffare för Gävle-laget och de förlorade mot Brommapojkarna med 3-0, Bollstanäs med 5-1, Gamla Uppsala med 5-0, Ljusdal med 4-0, Ornäs med 2-0 innan de äntligen tog tre poäng av Rimbo på bortaplan och en mot Bele Barkarby också på bortaplan då de vann med 2-1. Sen fortsatte de ta poäng genom att vinna med 2-0 mot Djirsholm och spela oavgjort mot Tierp 0-0 innan det var dax för sommaruppehåll...

Som sagt var så är det en ny match och mitt hjärta kommer att vara där...

Vem ska man se upp med framåt med i Huge då? Ingen eller alla typ för den som har gjort mest mål är Felicia Karlsten och Johanna Pettersson son gjort två var och Johanna får väl kallas ljusblådödaren men nu ska det bli stopp på detta..

28:e juni så vann de distriktsmästerskapet, alltså Huge och bilden är tagen från den triumfen och kommer från deras hemsida..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar