fredag 29 juli 2016

Okej, nu tar vi dem, nu tar vi dem...


Gideonsbergsbloggen är full av entusiasm inför lördagens match mellan de ljusblå och Ornäs som är två lag som har följt varandra i några år och säsongen 2014 så vann Ornäs hemma med 1-0 och när returen spelade på Swedbank Park så vann de ljusblå med 4-0 efter två mål av Izabell Rydell och två mål av Evelina Davidsson som numera spelar i Eskilstuna United respektive Enköping. Det året så slutade Gideonsberg tvåa efter segrande VIK  med 35 poäng och Ornäs slutade trea med 32. Året efter så vann de ljusblå borta med 4-1 efter hattrick av Izabell och ett mål av Lovisa Byman men i returen då det avgjorde vem som gick segrande ur serien vann Ornäs på Swedbank med 3-1 där Izabell gjorde det ljusblå målet. Den matchen gjorde att Ornäs vann serien med 42 poäng och de ljusblå kom tre bakom Töcksfors ( som i söndags förlorade med 4-1 mot IK Gautiod ) med 38 poäng. De ljusblå såg ju ut att bli kvar ännu en säsong i tvåan med så fick de ju en friplats och de två lagen kom att mötas igen och de ljusblå vann seriepremiären efter mål av Elvira Gustafsson och Elin Gunnarsson. Allt talar på ett sätt för en Ornäsvinst då Ornäs kom igång och har fått in förstärkningar men VIK-faktorn ställer allt i en annan dager så jag känner mig övertygad att de ljusblå har den tyngd de behöver för att gå vinnande ur striden. Ornäs låg länge i bottenskiktet av serien efter förluster mot Brommapojkarna med 4-0, mot Bollstanäs med 5-2, mot Gamla Uppsala med 6-2, mot Ljusdal med 5-2 innan de äntligen lyckades att plocka poäng genom att spela 1-1 borta mot Rimbo och följde upp det med en 2-0 seger mot Huge och en seger mot Bele Barkarby med 2-1 och mot Djursholm med 5-2 innan de lugnade ner poängsamlandet med att spela oavgjort 2-2 mot Tierp för att sen ta tvärstopp med förluster mot Gustafs med 4-0 och Brommapojkarna med 5-0. De sa efter matchen mot BP att de ljusblå ska få se upp för att de är revanschsugna. Ornäs ligger precis före de ljusblå med elva poäng och de ljusblå har åtta så det här är en viktig sexpoängsmatch. De ljusblå tabelläget påminner om Töcksfors i division ett norra Götaland men jag känner mig självsäker på att de ljusblå kommer som sagt var att få en annan tyngd med tillskottet från VIK.
Varje spelare som drar på sig en ljusblå tröja får en plats i mitt hjärta så nu bokades det fjorton nya platser där. Det är konstigt hur det fungerar. Tänkte lite humoristiskt för mig själv att om det var någon tjej ( alltså i min ålder ) som var intresserad av mig så hade hon bara att dra på sig en ljusblå tröja så skulle mitt intresse väckas...
Ja, vi tar väl en bild från en tidigare match mellan lagen och det med en spelare som jag saknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar