lördag 27 februari 2016

Veckans hederomnämnande: Josefine Dahlin..


Satte mig till rätta på Swedbank Park i söndags och fick se en ny spelare på topp och jag frågade någon vem det var och det visade sig att hon hette Josefine och efteråt så frågade jag någon annan så fick jag reda på att hon hette Dahlin i efternamn. Att få starta på topp med de ljusblå är ett förtroende och jag förstår då att hon är värd detta förtroende. Alternativet kan ju vara att det är total brist på spelare men det tror jag inte. Följde henne förstås under matchen som alla andra och det som gör att hon får "veckans hedersomnämnande" är min förväntan som kommer av att hon blev utvald. Det jag kunde se vad hennes vilja för den gick det inte att ta miste på men att ställas i ett elddop mot VIK:s backlinje är inte det lättaste, en backlinje full av division ett erfarenhet. Tyckte även hon låg bra i sin  position Jag känner en förväntan och ser med intresse fram mot att fortsätta följa henne i den ljusblå tröjan...
Såg hennes pappa på läktaren och hörde honom säga att hon tränat med det ljusblå sen i höstas och när jag sen googlade henne så så hittade jag en bild från Gideonsbergs F17-sida..
Det här är det lilla jag vet, men min nyfikenhet är inte stillad,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar