fredag 26 februari 2016

Veckans GIF-lirare: Linnea Söderberg..


Hade kunnat att skriva det här blogginlägget vilken kväll som helst i veckan men nu blev det tid. När jag såg det ljusblåa lagets träningsmatch mot VIK så började jag inte att tänka på vem som skulle bli "veckans GIF-lirare" utan det var bara roligt att se att spelet fungerade, men sen så började jag fundera eftersom det är en del av den här bloggen att hitta "veckans lirare". Hittade ingen i första halvlek när jag tittade på på lagmaskinen, men i andra när Linnea Söderberg fick sitt läge och sköt sitt distinkta skott utanför så kändes saken biff. Det där skottet var värt ett bättre öde. Jag fortsatte att följa henne och såg den fina framspelningen till Elvira Gustafssons mål och lade även märke till hennes inställning, fina passningar och förstås försvarsspelet. Det fanns ingen denna match som kunde ens komma nära henne och hota att ta denna titel ifrån henne.
Det gjordes verkligen bra insatser på plan och det var kul att se Elvira göra mål, Matilda Åhle´n och Jessica Leander göra bra ifrån sig, men veckans GIF-lirare blev de inte, men vem vet...kanske nästa vecka..
Delar av andra halvlek så sysslade jag med att försöka få en bra bild på Linnea..

PS. Satt och gick igenom AIK:s match mot Bollstanäs och såg att Nicole Modin byttes ut efter tjugo minuter och att Evelina Findell spelade hela matchen när Gnaget vann med 4-0, men det mest intressanta var att se att Hanna Helg finns med i AIK:s trupp. Ja, hon har ju ingen ljusblå bakgrund utan är en bra spelare som jag har lärt att uppskatta när jag har sett BK30 spela. BK som farmarklubb till AIK, ja tänka sig... DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar