måndag 8 februari 2016

Snart dax igen: Norrby...


Det känns inte som jag har tid att skriva en blogg men då tar jag mig den tiden för att skriva om en av de ljusblå lagets seriekollegor nästa år Norrby som är från en by norr om Västerås nämligen Sala. By och by, jag skulle bara ordvitsa lite och jag hoppas jag inte trampade på någon öm tå..

Norrby slutade på en sjunde plats förra säsongen med 27 poäng som de fick ihop genom att vinna åtta matcher, spela tre oavgjorda och förlora sju matcher. Om man översätter det till västra Svealand så är det Avesta/Skogsbo nivå men med poäng någonstans mellan Torsby och Lillån..

Lite kul att se att de vann mot Fanna med 3-1 i den andra omgången efter att ha förlorat mot Enköping i den första med 7-1 där Ina Burström stod för ett hattrick.Sen följde fyra för dem mållösa matcher innan de vann mot Bälinge med 4-1 vilket följdes upp av deras andra 7-1 förlust och denna gång var det mot Bele Barkaby. I returen tog Fanna en rejäl revansch genom att vinna med 8-0 men tittar man på resten av säsongen så var den helt ok..

För att hitta någon som platsar i skytteligan så får man skrolla en bra tag innan man hittar på Linda Johannesson som gjorde sju, följt av Ebba Falk, Elin Johansson, Ida Svahn och Nike Thörnkvist som gjorde fyra var. Det får en att fundera på hur många mål de egentligen gjorde och de 35 och släppte in 41 vilket betyder att de gjorde ungefär mål som Torsby och släppte in som Lillån. Tänker än en gång säga att mellersta Svealand var ojämnare än västra...

Bilden hittade jag på Miscot blogg som också inför premiären förra säsongen skrev om deras klättring:

2012: Division 5
2013: Division 4
2014: Division 3
2015: Division 2

Jag tror att de klättrat klart nu,,,

Återgår nu till filmen jag höll på att kolla på...Hotell Marigold...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar