måndag 14 december 2015

Bye, bye Avesta..


Tänkte för en stund sen att nu får jag väl skriva en lite allmän fotbollsbloggsinlägg för att det skulle vara för ödsligt här. Något om Bundesliga eller om Arsenal, dessa ljus i vintermörkret men så fick jag napp. Jag kollar till ibland för att se när den nya serien bli klar och nyss så upptäckte jag att den enda division två serien i närhets som var klar på SvFF:s hemsida är division två västra Svealand, den serie där de ljusblå spelade förra året. Jag skrollade mig ner för att se Gideonsbergs namn men där fanns det inte så det enda jag kan berätta är att de inte spelar i den divisionen så nu får vi säga adjö till Avesta/Skogsbo, Gagnef, IFK Kumla, Lillån och Torsby för denna gång. Där kommer jag nog sakna Gagnef mest av alla. Det kommer att bli intressant att serien där de ljusblå kommer att spela i blir klar. En del väntar på julafton, jag väntar på att den nya serien ska presenteras...
Så nu blir det inga resor västerut förutom till Köping för jag misstänker att Forsby kommer att hamna i samma serien. Undrar i vilket väderstreck som resorna kommer att gå nästa år?

Bilden är från när jag i söndags satt på Allstar och såg Arsenal vinna med 2-0 över Aston Villa på bortaplan..

1 kommentar:

  1. GIF hamnar väl med IFK och Forsby i div 2 mellersta Svealand som Västmanlands förbund administrerar. Då blir det möten mot Enköping, Gimo, Norrby, Gamla Uppsala och några till

    SvaraRadera