fredag 19 december 2014

Mina känslor inför den nya divisionen...


Först vill jag säga att det var kul att få presentera de ljusblå flickakademikandidaterna så att de får synas i något ljusblått sammanhang för förr eller senare så dyker de upp och då är det bra att ha deras namn lagrade i hjärnbarken även om det inte blir nästa säsong..
Det blev en liten omställning att se att Gideonsberg hamnade i division västra Svealand och att man får blicka västerut istället för norrut. Förra säsongen så bekantade jag mig men lite nya lag men de flesta av dem så kommer jag att släppa även om jag hoppas kunna hålla ett öga på dem för jag har ju fått en känsla för dem. Är nyfiken på hur det kommer att gå för Fanna och Enköping i samma serie och hur det kommer att gå för Östervåla, Ja, Ornäs och Gagnef får ju följa med västerut och så här tänker jag om den nya serien:

1, Ornäs var starka redan förra säsongen och var de första att slå de ljusblå borta en match som jag missade tack vare Justin Timberlake och som sen genom välorganiserat spel besegrades på Swedbank Park. Ornäs hade en hög medelålder men får nu genom samarbetet med Forssa BK injektion men nytt blod, talang och energi..

2. Gideonsberg - sätter dem tvåa men det kan väl lika gärna vara etta men Ornäs boost gör att de blir ett ännu större hot inför nästa säsong. Tror fortsatt på de ljusblå och jag tror på vår nya tränare, men jag undrar hur truppen kommer att se ut. Det ska bli spännande att se vilka som jag får se på plan när när det börjas att träningsspelas...

3, Torsby slutade trea och kan de behålla vad de hade förra säsongen så blir det nog i topp nästa säsong också. Det ska bli intressant att följa deras försäsong...

4-7 Eda, Råtorps IK och Lillån. Ja, de hamnade i mitten men kommer något lag att ta en kliv framåt och kommer något att tappa? Slänger in Gagnef här också...

8, Falu FK. Det är alltid svårt att ta kliv upp men kan man slå in 77 bollar i mål i division tre så kan man slå in tillräckligt i division två. Spännande att se vad Patricia Forsell kan leverera som gjorde 36 av dem och de kan ju lyckas riktigt bra. Se bara vad de ljusblå gjorde under sin första säsong i tvåan..

9-10 Kumla och Töcksfors. Alltid svårt att ta steget upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar