söndag 21 december 2014

En annan slags advent..


Igår var det fjärde advent och vi fick tänka det fjärde ljuset, Advent betyder väntan och det handlar om väntan efter julen. Själv har jag en egen advent, ja det är säkert fler som bär på den typen av advent och det är väntan efter den nya säsongen. När serien tog slut i år så tyckte jag det först var skönt för att han en fotbollsblogg i alla fall med mina ambitioner kräver en hel del tid. Det är allt eller inget så att säga. Tänkte för mig själv ikväll att "undrar om någon tror att man är knäpp för att man skriver om en fotbollsförening nästan varje dag". Själv vet jag att jag inte är det för jag har andra intressen men tycker det är kul att skriva. Åter till ämnet och efter ett tag så börjar man längta efter nästa säsong men man får tygla sig för det är inget att göra åt utan man få finna sig att den kommer när den kommer och det är bara att acceptera. Men när man ser att träningsmatcherna börjar att läggas upp då vet man att det börjar att rulla. Träningsmatcherna är ungefär som en adventskalender och när man har öppnat sista luckan då är det strax dax. Förra året fick jag lite abstinens och åkte till Eskilstuna och såg ett par av Uniteds träningsmatcher innan det tog fart här hemma. I år så blev den första träningsmatchen inställd och jag fick vänta lite till och när det väl var dax så var det lite som Bambi på hal is men det tog sig strax mot Forsby utveckling. Ja, det var kul att se vilka matcher som är inbokade för de ljusblå i början av nästa säsong och så här ser det ut:

14/2 Triangeln (hemma) - kommer ihåg att första gången de ljusblå trillade ur ettan så hamnade de i samma serie som Triangeln. Då var det ett ungt ljusblått lag, kanske lite som nu som mötte ett erfaret Triangeln...

21/2 IK Viljan (borta) - en av de första träningsmatcherna i år så mötte de ljusblå Viljan och vann. Visst var det så?

7/3 Forsby (hemma) och här är det inget Forsby utveckling utan det riktiga som klarade sig kvar i ettan med god marginal...

14/3 Fanna (hemma) - som inte klarade sig kvar i ettan utan som trillade ur. Hade en riktigt bra säsong för några säsonger sen, klarade sig sen kvar med minsta möjliga marginal när VIK trillade ur men nu den här säsongen så räckte de inte till. Misstänker att de har hamnat i samma serie som Enköping och Östervåla..

21/3 Hällbybrunn (borta) - som föll i kvalet till division ett mot Rynninge och som alla trodde fick en plats i ettan som bästa förlorade lag då de gjorde mål i sitt kval när inte de ljusblå gjorde det, men så var det en felräkning av något förbund så det blev division två för dem igen...

28/3 Bele-Barkarby (borta) - mötte ljusblått i cupen för något år sen och fick stryk...

11/4 Gustafs GOIF (borta) - en gång en ljusblå baneman in norrettan men är nu lite på fallrepet till förmån för den starkare grannlaget Kvarnsveden...

19/4 Triangeln (borta)

Så sen är strax säsongen igång...

Nej, nu ska jag gå och göra mig en skinkmacka...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar