onsdag 8 januari 2014

Zlatan har rätt....


Ända sen Zlatan gav sin intervju och sa att det inte går att jämföra herr och damfotboll så har jag gått och funderat på det där och insett att han har rätt. Det går inte att jämföra.

Om man tittar på de herrmatcher jag såg 2013 så var det tre...

1, Sverige - Irland som var ett riktigt sömnpiller och jag och jag önskade då att jag var någon annan stans både för det jag såg på planen och för att jag råkat köpa biljett som gjorde att jag var omgiven av Camp Sweden..

2, Djurgården - Mjällby där jag fick se 37 minuter och någon slängde in ett päron....

3, Bosniska - Gideonsberg då jag hade åkt dit för att en jobbarkompis är engagerad i Bosniska. Goda Civapi men alldeles individuellt spel...

Funderade idag lite på de matcher som hade glatt mig mest 2013 och jag ska försöka ta dem i kronologisk ordning och det var alla dammatcher...

1. Gideonsberg - Brommapojkarna som var en bragd där det ljusblå laget kämpade sig till en 5-0 förlust..

2, VIK - Örebro SK Söder där gurkorna tryckte på och spelade ut....

3, VIK - Rytterne där VIK tog ledningen, men Rytterne kämpade 100%-igt i försvaret och vände matchen...

4, Rytterne - Enskede där Rytterne gav 100% och vann....

5, BK30 - IFK Nyköping, jag säger bara IFK Nyköping, ojojoj...

6, Gideonsberg U1- BK30 U1 ( med ett stort antal BK-spelare som hade spelat division ett fotboll tre dagar tidigare) där det ljusblå laget spelade riktigt bra och fick oavgjort...

Jag skulle ta Zlatans signerade cykel sju dar i veckan och cykla till Önsta IP...

Foto: Charlotte Hagström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar