onsdag 29 januari 2014

Irsta = Gideonsberg 2....


Ja, det sa verkligen tjoff och det trillar in nya spelare i Irsta. I går berättade jag om att Freja Grabmüller tagit steget dit och idag så är det dax att berätta om att ex-Gideonsbergaren Alice Hellander taget steget dit. Förra säsongen så kallade jag vid några tillfällen Gideonsberg för Franke norra på grund av alla spelare som tog steget över och Irsta får idag kallas för Gideonsberg 2. Alice ja, hon är en spelare som var given i startelvan i Gideonsberg men var aldrig den där som fick en att känna wow, men hon höll sin plats, men en gång så blev hon utsedd till matchens lirare då hon kämpat riktigt hårt i en match och jag kommer också att hon var en av dem som i skuggan av Cassandra Korhonens genombrott i Skoghall gjorde ett mål,men det är det enda jag sett henne göra men alla mittfältare gör inte mål. Hon är en av de få i Gideonsberg som jag har någon form av personlig relation till då hon jobbade extra i köket på en grannavdelning på mitt gamla jobb, så ibland tog man svängen förbi och växlade några ord, ja det blev inte så många men har man en ljusblå spelare i huset så. Hon var en av de när det var strömhopp till BK30 som jag undrade vad hon skulle dit att göra, men samtidigt förstår jag att hon ville ta chansen, men det blev mest inhopp och när de sen fick problem med skador så blev det matcher från start, så hon var aldrig någon förstahandsspelare, men det kommer hon med all säkerhet bli i Irsta och det ska bli kul att få se henne och jag tror det kommer att gå bra. Hon beskrivs på Irstas hemsida som en mycket duktig passningsspelare och det berättas hon har en en fin teknik och bra spelsinne. Vad kul att få riktigt får chansen igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar