lördag 31 oktober 2015

Yes, I´m alive...


Det har varit VÄLDIGT lugnt på den här bloggen ett tag nu men jag har så mycket på jobbet att jag inte haft energi, även om jag funderat på något att skriva om så har det inte kommit längre. Så det får väl ses som ett bra tecken att den här bloggen skrivs. Men å andra sidan så är det ju en väldigt lugn period men det brukar inte kunna hindra mig från att skriva..

Den enda ljusblå nyheten som trillat in ( jag har inte aktivt sökt ) är att Izabell Lundkvist som tränat med de ljusblå nu har skrivit på. Hon spelade i Avesta men har tränat med de ljusblå då hon går i skolan här och jag fick nöjet att se henne i en träningsmatch och det kändes som om man ville se mer. Det kommer jag att få...

Var iväg på Djurgården mot IFK Göteborg då en kompis son som håller på änglarna ville åka och jag var inte sen att haka på. Tele 2 Arena måste vara den bästa fotbollsarenan dels med hur man sitter men också utbudet. Åt en väldigt god hamburgare där. Matchen då? Spelövertag för Djurgården men så gjorde de mål. IFK gjorde ett par snabba och sen gjorde en billig straff att det blev oavgjort. Funderade lite på Djurgården kontra de ljusblå. Spelövertag men svårt att göra mål har vi sett under säsongen, men billiga straffar har varit en bristvara...



Var även en av det lite över 43.700 som var och såg AIK mot IFK Göteborg med samma kompis ( som håller på AIK ), hans son men även hans dotter var med. Insåg verkligen att utbudet av något att äta är sämre på Friends, men resultatet gjorde mig nöjd som Djurgårdare då IFK vann med 2-1..

På måndag så släpps biljetterna till Sveriges play-off-match mot Danmark och jag sitter redan på två förköpsbiljetter. Gick med i Landslagets supporterklubb bara för att lägga vantarna på ett par. Kommer tyvärr att stå i klacken men jag får offra mig för den goda sakens skull..

Annars har det varit Bundesliga på Eurosport som varit min fotbollsföda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar